Els Dilluns toca Taller de Relaxació...

Hola, què tal? Els Dilluns fem un taller de Relaxació. Seguim la Respiració Progressiva i el mètode de Relaxació de Jacobson. Consisteix a estirar-se (tot i que es pot fer assegut en una cadira per exemple) i anar sentint el cos. Per parts. Es perceben les diferents parts agrupades per Peus, Cames, Glutis, la Panxa, les Mans, els Braços, els hombros i la Cara/Cap. Mica en mica, seguint un itinerari concret anem tensant durant uns deu segons cada una de les parts per procedir a observar-ne el resultat en el minut següent tot respirant profundament.

Per exemple es pot notar després de fer les dues cames (i peus) i la panxa com, en fer la mà i després el braç drets, sembla que una banda del cos ens pesi més que l'altra i d'altres experiències interessants que es desenvolupen amb l'ajut d'un monitor.

Després ho comentem breument i notem com, tot i que sembli mentida es "nota l'esforç" de circulació de la sang/oxigen en tot el cos. Potser aquest efecte es noti més si es fa el treball assegut que no pas estirat, però és una apreciació meva. Tot això acompanyat de la veu melodiosa de la monitora que ens va indicant les pautes i de música relaxant que podeu trobar a Internet.


Tant és així, que avui no tinc gaires ganes de comentar res. Ahir us vaig escriure un conte! (que va anar sortint) però és cert que com gairebé tot el que escric "en cinc minuts està fet". Em sap greu i em dol una mica de no perllongar-me més extensament fins a les cinc o sis pàgines d'un conte normal per exemple però penso que el que volia dir ja està dit i soc força sintètic doncs. ¿És d'agrair?

Proposo que de fet no acostumem a fixar la nostra atenció, i parlo per mi, massa estona en un mateix tema. I ho fem tant si és en la nostra llengua com en una altra. Per exemple, i sense anar més lluny avui mateix em costava de llegir les 35 o quaranta línies dels articles del "BBC Daily". No considero que es tracti de un problema de que no entengui jo, en el meu limitat coneixement de l'Anglès (que per ser jo ja està bé) com si de un cansament en detalls superflus de referència a d'altres aportacions que "no es poden repetir aquí" (en el article de la BBC) perquè se sobreentenen però se n'ha de fer el referit esment per tal de intuir en aquesta altre llengua també tant i tant sintètica (segons com) de manera que s'entenguin les coses que es van dient (sense dir-les).

Així m'explicaven sobre el Covid-19 a Beijing (Pequín) i la casualitat que es dóna aquests dies en que sembla que el virus rebrota. Parlaven del mercadeig de salmó com a transmissor. També han parlat, he llegit, sobre el moviment Black Lives Matters i en Brian Johnson que ha sortit al pas com a paladí. I finalment sobre els dictats de Emmanuel Macron a la França del post-confinament.

Tot plegag, res de tant interessant com la mort del negre que sembla ésser dormia al seu cotxe.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)