Una constant (k) és una invariable!

 Des de la Sol·litud de qui enceta aquests paratges ben profanament (a casa sort que veiem "cinema") que... Sol·litud és de Mª Aurèlia Capmany... no! és de Victor Català! Sé per exemple que a les 20/25 primeres pàgines (una obra de 1905) hi surt aquella paraula que després de'n Paquito estudiàvem (llavors era en minúscules el català com a llengua) estudiàvem que es parlava a l'Alguer (tant poca tirada que hi tenim!). Que "empraven paraules difícils d'entendre" com a CUTXO que vol dir GOS.

Doncs bé sempre amb la Conferència ara no només hi ha poca gent amb qui parlar-ne -del País vull dir- que ja a més de l'estranger... no recordo el que he llegit i m'ha agradat o si només no s'esdevindria UNA NOVETAT OPORTUNA i no tinc oportunitat em deu rebentar que faci (jo) massa feina ("Doing nothing means a lot to me" cantaba en Ronald Scott... i "fifty-cent millionaire" ò "I've got myself a Cadillac... but I can't afford de gasoline"... bé és una tria personal.

Sempre hi ha de què parlar amb algú que et pugui destinar uns minuts amb el mateix propòsit: L'INTERCANNVI. A Mallorca les monedes de 50ctms "como que no!".

Lo fotut de la novel·la Històrica... bé si tenns vint anys i tan se t'endona tot una mica (Voy aprendiendo el Oficio/ Olvidando el Porvenir) doncs sí que et quedes amb la POSSIBILITAT de canviar-ho. Quan t'has dedicat a l'entendre-ho de com s'explica el teu pare et dirà un bon dia en què s'adona que "encara li'n queden només dos o tres cartutxos" et solta que "És una altra Història".

Això d'Alexandre El Gran (que les tropes anéssin tan ràpid amunt i a vall ha de ser, és evident, un avennç tecnològic... que: quan van visitar ESPANYA van saber què ra la"CECINA" (pernil de toro) i que "les obres dels seus braços eren potents) oi?

"Nuestras vidas se consumenn/el cerebro se destruye/nuestros cuerpos caen Renndidos... Cómo una maldición!"

Doncs això de LA VELOCIDAD Y EL TOCINO sí que com una vegada va dir una sennyora (del Poble Alemany) "ens en faríem creus!"

Jo, m'agraden els contes. De vegades tenen més de 250 pp i ja m'emprenya. He llegit ara fa poc (el tenen amb Lectura Fàcil) "El noi del pijamma de ratlles" del 2006 (com la cançó de You're beautiful d'aquell ex-soldat de la Bretanya "mitjana" ò "mediana" (el tercio segur!) el tenenn a la Biblio.

No puc comprar llibres perquè encara vaig sempre atrafegat amb llegir els que han tingut l'amabilitat de deixar-me agafar en Préstec. La UOC ja no m'en deixa He hagut de marxar se n'ha cuidat la Fundació per dir _UTA en presència d'una Sra que es deia Plasencia (Extremadura) (era un Debat!).

Malgrat tot, no necessito la UOC! Hi ha altres plataformes que fan feedbak com el va parí Oficial.

Ara he agafat "el violí d'Auschwitz" sembla ser que l'autora és Catalana i el podrem identificar... vull dir que molt m'han de fallar "encara" les piles que NO SIGUI COSA DEL TRADUCTOR

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)