La Monarquia diferencial

Ara m'enorgullia, jo tot sol, -mentre és cert que regirava en la meva memòria-, tot cercant allò que (he sentit la cançó "dos somnis" dels SanJosex) que el meu pare a na mi m'hagi pogut deixar en herència, ell que va morir amb 10€ a la cartera (per a que li diguessin una missa) que no sigui la improductiva, a nivell de autoalimentació, educació rebuda.

Tant és així que em deia que tot el que en vaig treure d'anys d'estar-me servint-lo al taller ha estat el aprendre a ésser un bon operari. La qual cosa, en com han canviat els temps! no és ni massa ni gaire però sí que és cert que ha obert una porta molt necessària a la Percepció. Així de vegades quan faig allò que em semblava de ben petit feia superiorment a ell, -i ell es deixava- que era Pensar i Imaginar... comprendre fins i tot m'aclaparen sovint i des de que sé treballar tot un seguit de dades (i variables) que de menudet no tenia en compte.

Tot ha estat un cert (i relatiu) esforç. Meu per a abastar el que no anava bé, d'ell per fer-me fer a mi mateix les preguntes capcioses que ajuden en aquest abastament. També, i tant o més important, està l'esforç, potser narcisista i potser propi de fracassats, no només de pensar en el jovent, sinño que de voler explicar el que he comprès, a voltes en veu alta, a voltes davant "d'un paper i un bolígraf" a voltes tot rumiant.

Proposava jo en aquest meu raonament el que suposo és un dels temes de la setmana. La corrupció. I sobretot en els casos del Rei emèrit (Juan Carlos Primero) que em sembla haver llegit podria haver esquitxat ja el titular de la Corona i el de ara ja "la família" Pujol Ferrussola.

Ho voldria enllaçar amb el que li va dir el president de Suècia al de Espanya i que té a veure amb "crèdits" i no "subsidis".  tempsEm plantejo, jo tot sol, (també) si quant de recriminable és que el rei emèrit (i aquí assalta una dada trascendent: El Rei Juan Carlos es va aprofitar del ministre de Arabia Saudí en la concessió del seu AVE reportant molts més diners dels que van cobrar ¿tots dos? a l'empresa de capital ¿espanyol? per la obra i no va fer-ho "per amor a todos los espanyoles"). Doncs és que es veu que l'empresa que "fabrica els AVE's es veu que és privada, cotitza a Borsa, d'on n'ha tret també un rèdit important que a la tele han qualificat de "fortuna".

El cert, per exemple que jo ara recordi és que quan ha cancel·Lat el compte per on rebia el sou com a Rei Emèrit tenia cinc milions d'€. Que de la mateixa manera que s'ha fet pagar per l'empresa de l'AVE una comissió per la adjudicació de les obres ha pagat 65 milions d'€ a una fulana per los Servicios prestados. I què feia la reina emèrita? Doncs bé si ja us he parlat de fel·lacions i de malalties tropicals no m'estranya que al rei emèrit li llepi la fulana i no la reina.

Jo mateix, anarquista com soc... però no li digueu a ningú; vaig dir que votava a favor de que Puigdemont insti les autoritats europees a aprendre de Juan Carlos... en realitat és a investigar la corona espanyola i dic "endavant les atxes" al facebook.

Això hauria de enllaçar amb els Hohenhoffe i la Costa del Sol i els "crèdits" que diu el representant electe de la monarquia sueca a l'hora de "despertar l'economia i la productivitat. Una altra cosa seria fer les coses a la anglesa i tant global com instal·lar-se al "trercer món" per des de allà, com els ha passat als finesos amb la tecnologia punta, construir AVE's per a tot l'Orient Mitjà i aquella zona.

El cas Pujol, com el que han dit IMPUESTO REVOLUCIONARIO decretat per Maragall en forma del 3%, és tant o més greu. Es veu que l'avi de l'Oriol Pujol no tenia vint-i-cinc milions d'€uros de enlloc. que Pujol a més de robar va MENTIR DAVANT D'UN TRIBUNAL i (en d'altres d'altres temps i per a un altre tipus de persones fetes d'un altre marbre com el meu pare o jo mateix (encara que només una mica)) en cinisme de Pujol per a "fer país" és fortament recriminable i altament punible fins i tot. Jo proposo el mateix Garrote Vil de Puig Antic

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)