Les meves (nostres potser) preocupacions "burgeses"...

Una vegada vaig sentir en una pel·lícula (com qui obre, -es veu-, i ho dic perquè ho vaig sentir en una altra pel·lícula: "com qui obre un rollito de primavera" en un restaurant xinès) que deien "El qui pensa..." ho deien en castellà és cert!: "Si piensas en los jóvenes es que eres un fracasado". Jo dic: Els joves, s'han de divertir? Home mira! si es amb un ukelele/ ara que s'ha acabat la "Sele"/ i algú porta una birra com diu una cançó d'actualitat (que jo he sentit vàries vegades ja a ICat.fm (em sembla que són del Maresme i la cançó es diu "Menorca") però si han de fer com aquell de l'ampolla de ginebra... als tretze o catorze anys, certament, dista molt dels entreteniments que deu contemplar qualsevol "ministre de la joventut".

Proposo que els joves, s'inquietin més aviat per preocupacions mundanes per exemple alienes al nacionalisme, al mateix comunisme o fins i tot al Rock. Una de les coses que em dol ara és el fumar. No hauria de fer-ho però ja és tard per deixar-ho (quanta gent ho fa -de deixar-ho- i li surt un càncer!) Jo m'aferro a la vida "amb ungles i dents" que deia aquell de en Mallory.

Avui he vist una entrevista de la BBC a un ambaixador xinès. M'ha arribat per un comentari del twitter "el presentador pregunta i repregunta a l'ambaixador xinès i...". Certament i perdoneu el meu fins a cert punt desconeixement de la problemàtica -com per... no per a no opinar-ne però sí que potser fer judicis de valor que no s'escaurien- però bé. El presentador li ensenya un vídeo pres a distància d'uns grups de gent en fila i es veu que amb els ulls embenats que entren en trens. Això passa a Xingjian, La Xina. El ambaixador com deien els de TV3 o Catalunya Ràdio del President de l'Espanyol (l'espanyol ha baixat a segona) i el President "HA TIRAT DE PROBERVI" i diu "qui vol fer un gran salt, primer s'ha d'ajupir". Jo personalment m'ha semblat encertat i encoratjador si no fossi que primer no soc de l'Espanyol i segon que l'Espanyol precisament aquest any jugava la UEFA i doncs ja venia de fer-ne un.

Doncs que l'ambaixador que us deia també es posava que Xingjian és tan maco i quan declamava "El que no ha estat a Xingjian..." el periodista de la BBC l'ha tallat bruscament.  el ambaixador ha dit que, més o menys no hi ha neteja ètnica a Xingjian (sobre la població Uigur) que no s'hauria doblat la població de la regió de Xingjian en 40 anys si hi hagués extermini. El entrevistador ha dit que segons les dades del mateix govern xinès la població havia crescut en aquests 40 anys el 84%. També han passat un videu de una dona grassa xinesa i o iugur que explicava com li havien administrat una píndola anticonceptiva i perdia el fill perquè li venia molt mal de ventre. L'ambaixador ha parlat de "singular cases" o casos particulars.

Jo he sopat. Ja ho faig els caps de setmana de no sopar i menjar en alternativa galetes o patates fregides (del xurrero). Va començar perquè saltant-se tots els protocols establerts per Sanitat i en pleno estado de alarma, només hi havia una vigilant a la nit per donar-nos el sopar, feien un sol torn i menjàvem no dos a cada taula sinó quatre persones en menys de un metre quadrat. També fa ja sis dies que no em prenc la medicació antipsicòtica... només vaig amb l'injectable (des del dia 2/07). Visc en una residència per a disminuïts psíquics de Manresa on hi regna la tonteria (des de fa temps però).

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)