Avui és sant Estanislau (de Kotska)

 Kotska deu ésser a Polònia. Sant Estanislau era un noiet primet i poca cosa que va caminat tota europa per poder esdevenir el que ell volia: Jesuïta. Pels de Manresa us diré que heu fet tard per veure-li el pentinat a Mossèn Estanislau Corrons a Crist Rei, perquè deia missa a les 9:00 del dematí, i els dies de Juliol i Agost només es fan aquests.

S'explicava una vegada, i es pero que em perdonareu o us ha saltareu la interioritat, mossèn estanislau no volia dir-se estanislau (ens passa a molts nens) si era tant proim; però quan va saber que havia caminat tant ja ho va voler ésser/dir-se'n.

Jo de petit també estava primet i a més em feien tastar el menjar primer. Sobretot el tall per si no era bò. teníem una nevera Taver (americana) enorme, de dues potes i sempre ens deixàvem el congelador obert, així que al final es va fer malbé (el meu pare la va dur al Taller per fer-la servir de armari Pels cargols hexagonals) i a vegades el tall, sobretot la "carn magre" era una mica amb color i gust estranys. Però anava bé per anar de ventre, és clar i a vegades, els dissabtes la meva germana MNeus s'entretenia a arreboçar-la amb ou i farina de galeta.

Tampoc em volia dir Josep i la mare, el pare es deia José i havia nascut per sant Josep Obrer, però els petits de la cas no ho vam saber fins al any 2000 que vam trobar un calendari que ho posava "U de Maig, sant Josep Obrer". La mare em deia doncs sempre que "el teu sant és el 19 de Març" dia de Josep, espòs de Maria. Ja arribaria l'edat o la testosterona i eEl último de la Fila amb la cançó "como un borrico amarrado a la puerta del baile" que fins i tot quan algun mossèn (mossèn Jacint Cpadevila, segurament) va dir que "Quina mort la de Josep! acomapnayt de la Verge Maria i de Jesús! doncs que si Josep no va tornar de Egipte fins que va morir Herodes o bé n'hi havia Herodes IIn o bé va sobreviure a Jesús (Herodes condemna a Jesús -i fa decapitar a Joan el Baptista-) s'ha ficat de peus a la galleda.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)