El Dissabte: Cuidadu!

 No sabia què posar-hi, aquí. El Dissabte... el meu pare tenia molta mirada de mala llet, l'enyorava/envejava ,del seu (de pare): "Tenia una mirada...". Al meiu avi li deien en Passescomptades. No en sé res més. tenia els ulls clars potser però no sé si blaus (evidentment). Era jugador, i acasa del meu pare ho van passar molt malament... però això era quan el meu pare tenia ja 70 anys i jo consumia i es confessava. Se'n va assabentar la meva mare a la peluquería. Després la mare tornava quan el pare era mort, amb escupinades (capellans) a les ulleres(de la perruqieria) i a mi, que encara em dolia i ben poca cosa podia fer un cuquet em rosegava el ventre i m'encongia. La mare, em duia vitamines pels cabells i m'ensenyava el tiquet de la "pelu" coincida l'import del tiquet, escrit a mà, amb la meva son i amb el que li debia al traficant.

Aquí a Manresa s'està bé. Hi ha un pallasso que es diu Vidal, Roure que roba diners d'aquí i taba també d'aquí i els dóna als altres a veure si cauen com el Carrasco. No li donaven de sobte tabac... diguem que perquè li va baixar el Líbido (l'erotisme, el desig sexual) envers qui li fessi cas i va quedar cardat i li va venir un sopapo. En carrasco escupia pel balcó i a terra i anava a buscar colilles, tatxes en diuen aquí la qual cosa em fa molta gràcia perquè una tatxa és una mena de clau (clavo) de tapisser, molt barroer que serviria pels negritos: "Fumes? -Sí... -Doncs té una capsa de mistos!".

El meu germà, a banda de alcohòlic, el que li posen als licors, a l'istiu, és el mateix que molta gent en diu (còca) i s'ho punxen a la vena i pobrets donen cèntims, els antics! de quan no tot era sintètic ni perillós ni cancerígen i feia un mono! "el cavall: enganxa mooolt". El meu mono és psicològic. Avui han anat els de la resi a demanar canvi al banc i han quedat cardats no els ha ni donen si no són 200€ i la "Vane": " Y no podríamos llamar al BBV o al Popular que si, 'cent cinquanta' i tal. I que canviïn els bitllets de Sallent i de Rubí i de que si "yo nací en Málaga". Total que els hi vaig dir: "Em vols dir què collons hi fots aquí a Manressa?"

Jo avui m'han trucat de l'SPL. Que si "ja obren". Doncs bé seguirem.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)