25 de Novembre 2020. Mor D.A Maradona, als 60 anys d'una aturada.

    Tal dia com ara feia 4 anys es va morir Fidel Castro, també. Em sembla que és adameés el cumplanys de la meva germana MªNeus. Maradona feia va dir a la TV sis anys que no prenia drogues però s'explica que bevia molt. No puc dir que de la manera que (només suposo, per això) els nanos d'ara es poden sentir identificats amb el mateix Koeman de l'altre dia o en Messi, recordo més aviat a Maradona com una mena de fenomen mediàtic (vull dir la seva estada a Can Barça). En aquest sentit i, per dir-ho d'alguna manera era més argentí que Messi com a barcelonista; i de fet jo era molt petit i no vèiem tant els gols del Barça com més endavant passava perquè, recordem-ho amb el Nàpols va guanyar dues lligues (la primera en la història de l'equip de l'Itàlia meridional, i, una Copa de la UEFA... a l'any 89 (jo tenia 19 anys). Encara recordo, al cap de quinze anys un operari a Sant Vicenç de castellet amb el cabell llarg i baixet a qui li deiien "el Maradona"... una mica com allò de "fitipaldi".

Ja n'he parlat al Campus de la Uni de l'entrada (han qualificat de INJUSTIFICABLE) de Goikoechea que em sembla que va suposar que D.A no jugués aquella maleïda final de Sevilla contra l'Steaua de BUcarest que el Barça va "perdre" o llençar als penals. En Pichi Alonso va fallar el seu... de fet em sembla que l'únic que va marcar va ésser en Bernd Shuster!

Una mica uns "orígens humils", i, no sé si D.A tenia germans o germanes, no se n'ha parlat mai gaire. He dit recordar també aquell gol... després hi he pensat... potser al mundial de França en que va fer un gol al primer partit de la seva selecció i amb els anys va existir un document que el filmava cridant-li enfollidament a una de les càmeres. Aquell dia Maradona anava "posat" de Efedrina van explicar i d'aquell Mundial en va ésser desqualificat. Segurament, el futbolista va morir una mica llavors, quan el pati del seu col·legi es convertia en una finestra oberta a les cases de tants i tants joves de diferentes "qualitats" de TOT EL MÓN.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)