A la postre de tot: Ens aixequem de taula amb gana!

 Ja ho deia la meva mare... no recordo qui li va ensenyar! Potser el Sr. Hernández, secretari del Sr March, el de la banca sí. Primer però us diré una dita en castellà que semblaria de la collita, dic "semblaria" per què a na mi m'ho va semblar quan ho deia... la mare deia moltes coses! Vull dir que amb el vi, suposo quanyava en simpatia i ben bé... en recordo la que us anava a dir i ara una altra, que jo tenia per més assentada: "MAL DE MUCHOS, CONSUELO DE TONTOS".

Alguna persona, si bé és cert que quan ho vaig escoltar la mare ja era morta.. devia de èsser qui la va pronunciar (si més no esbiaixada) un republicà: "MAL DE MUCHOS CONSUELO DE POCOS"... tot i que ara amb això de que s'han de pagar, el Govern, 15,50€ per dosi (¿1ª dosi i 2ª Dosi?) de la Pfizer i sense dret a reclamació mèdica. no sé si tenia aquesta vessant amb l'estat del benestar, ni si el Rei Felip VI hi ha ficat cullerada com el seu pare amb el AVE de Kuwait o dels Emirats Àrabs Units.. o si s'hauria d'haver casat amb una alemanya el que hagiués produït massa tensió. O amb una sueca grossa i d'ulls blaus...

El cert és que la Covid sí que és un gran mal de muchos i no té perquè eximir doncs un de protegir-se i prendre percaucions.

L'altre frase que tenia la mare: "EL BUEN ESPAÑOL, SI BIEN HA COMIDO, DESPUÉS DE COMER SIEMPRE TIENE FRÍO". El Sr Hernández també deia que davant d'una amanida sempre hem de tirar el vinagra que li treu l'acidès.

La mare també deia "NO VAYAS CON GENTE MALA PRETENDIÉNDOLA CURAR, QUE LA SALUD NO SE PEGA, SE PEGA LA ENFERMEDAD". La sogra diu "SE PEGA TODO MENOS LA HERMOSURA".

La íulitma cosa ja i que ara m'ha vingut a la ment, i em costava, suposo que perquè per a memoritzar ja ens va tornar tontos el sistema educatiu "urbà" i doncs fer-ho, memoritzar, en castellà. La mare deia que sempre ens hem de aixecar de taula que encara menjaríem una mica més. Fa Salut.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)