Comença, -avui Dilluns?- una nova setmana!

 Ja som, des que van plegar als Col·legits, a les vacances d'estiu. Nosaltres, a casa (a uns deu o dotze Kilòmetres de la ciutat) teníem un especial fervor per anar al Castell de Focs de Vic. Era... bé un anys ens hi va anar duent cadaun (que si el meu germà, el gran... a la veïna Beatriz i a na mi... o la germana... El meu pare encara no havia areribat de treballar i es devia fer feixuc d'afrontar l'últim mes després de la Paga Extra i abans de les Vacances "d'Agost").

Era un espectacle incomparable. Deixava fins i tot i així va ésser, primer: Enrere la Ravetlla de sant Jaume (que seria d'aquí a unes dues setmanes dins el Juliol) i desapassionava la Revetlla de Sant Pere a pocs dies de la última i única que, amb els anys es va anar aguantant: La de Sant Joan Baptista.

Però el Castell de focs, bé si anaves endavant et trobaves amb heavy's metals que saltaven i cridaven embogits per la traca final. Ho volia la veïna...

Doncs bé avui, o la setmana que ve... em sembla que hi ha qui diu, la meva germana segur! que la festa major en realitat "és el set!" del mateix Juliol. (Sant Ot de Urgell, bisbe) per tant el Castell de Focs serà Dilluns que ve!

😒

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)