Fa molts dies que no parlem.

Bon dia! Què tal?
Em sembla que avui serem a la Divina Pastora. Abans, al meu barri (a Manresa) se celebrava a l'església del Centre on estic. Ara "ho fan a Santa Clara". Deu fer... doncs òspa, no ho sé! potser cinc anys! (abans dela Pandèmia).
No sé de quina festa es tracta. Es diu a l'Evangeli d'avui (de demà) que "El Bon Pastor Dóna La Vida Per Les Seves Ovelles" (podria ser el nom de un tema musical) però en realitat parla de l'ofici de Pastor. "Jo les reconec i elles coneixen la meva veu i em segueixen".
He encertat, abans La Cerca (a Internet vull dir), i no sé què llegia de les Caputxines i de la Beata Mª Àngela Astorc. Jo hi havia fet novenes de resar cada dia una mica a aquesta senyora. Volia "celebrar la onomàstica del decés de dos familiars molt properament en el calendarianual i li resava perquè hi sabés ESTAR. Fins itot la Germana Aïna -que ha marxat a Mallorca-; el cap de setmana passat, em va dir una vegada si en volia Informació. Incomprensiblement vaig declinar la Oferta "alegant" que el que és cert: "Vaig colgat de feina".

Cada dia em levo d'hora i el primer que penso és a "fer un treball". Com si fóssim a col·legit. Miro els sants del dia i ent faig un micro-resum en una llibreta i em fumo un cigarreta i faig el post aquí i allà. Despré no tinc gaires ganes de fer res: Estic una mica espès com per llegir qualsevol dels tres llibres que tinc ara mateix "en cartera": "Cinco Inviernos" (sobre la -diguem-ne- Transició russa), "La Mort a Venècia" de Thomas Mann (que encara no he començat) i un premi Sant Joan De Maria de la Pau Janer de fa molts anys.
Ahir vaig llegir unes 25 pàgines del llibre sobre Rússia. Allà no hi ha okupes. Moscou te un radi de 100 Kms. Passsen, normalment a l'estiu, un període d'un mes sense aigua calenta perquè l'Ajuntament fa una verificació exhaustiva de la "Calefacció" (centralitzada a tota la ciutat) que ha de garantir-ne el servei.
Diu que hi ha un acudit que diu: Un ruso és un hombre solo. Dos rusos es una pelea. Tres rusos es una cola del vodka. Tampoc sé si Bulgakov era biolèg o un degenerat. Recordo haver llegit un llibre tot i la gràcia de l'argument (un home inventa una màquina que fa un raig làser que fa creixer llavors (ous) una bestialitat (surten animalons enormes i multiplicats) que en comptes de tractar amb pollastres per un error es fa créixer serps i altres rèptils que amenacen la Ciutat. Em sembla que m'hi va introduir aquell lectura del llibre de Lucio Lombardo Radice: "El Acusado Kafka"

No compto que els Formalistes russos deixessin de banda la literatiura russa de Principis del segla XX. (Bulgakov morirà el 1940 per exemple. Solzhienitzyn morí el 2008. etc.)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)