Fer-ne cinc cèntims (d'alguna cosa).

 Volguts companys, què tal?

Només voldria dir quatre coses (no sé si podríem doir de fer-vos-en cinc cèntims) per aprofitar l'avinentesa de l'onomàstica d'avui (2 de Maig). Liar-se el Dos de Mayo es diu en castellà. Jo em pensava que tenia a veure amb "els Fusilamientos de la Moncloa" (Goya) (recordareu el quadre... (el vaig a buscar:
El Tres de Mayo, by Francisco de Goya, from Prado thin black margin.jpg“The Third of May, 1808” (El Tres de Mayo, 1808), oil on canvas, 106 inches × 137 inches) was painted by Francisco de Goya in 1814 depicting a rebellion by Madrid citizens against the French rule and its repercussions in the form of swift and brutal crackdown in which nearly 3,500 Spanish citizens lost their lives while Napoleon troops lost 1,000 men.

The painting is considered as one of the great artworks of all times and has been regarded as the world’s first modern canvas reminding of Leonardo’s ‘Battle of Anghiari’ and along with Picasso’s ‘Guernica’ it remains one of the most troubling images ever created to present the atrocities of war. Goya is also appreciated for the dazzling change of Christian iconography and moving portrayal of cruelty. The central figure of the canvas is a poor worker who takes the place of the crucified Christ and sacrificing himself. It is displayed at the Prado Museum, Madrid.— E.J.

Published in Dawn, Sunday Magazine, December 6th, 2015


De fet el quadre a Internet consta com EL TERCER DE MAIG.
No ho entenc!
Bé doncs jo us volia parlar de una altre cosa que he tingut la oportunitat... veieu: A la missa donem gràcies al senyor  (cantant el gloria, "per la seva immensa glòria") i li estem agraïts per have-nos fet dignes de servir-lo a la seva presència...
Doncs bé que el sant que us postejo a baix on dic que Sant Atanasi ò Anastasi era un jove brillant que havia estudiat Filosofia Clàssica i que també sabia Teologia i que va participar de l'elaboració de la diguem-ne Teoria de la consubstancialitat del Déu Pare amb el Fill.ç

Vegeu sinó "arrians" a la Web i veureu que tot i el Concili de Nicea (Any del Senyor (d. C. 325, em sembla que és) que no tothom allò de "para volver am passar".
L'evangeli (ja us copïo i enganxo):

Evangeli Jo 10,22-30
Jo i el Pare som u
Lectura de l'evangeli segons sant Joan
A Jerusalem celebraven la festa de la Dedicació. Feia mal temps, i Jesús s'estava pel temple sota el pòrtic de Salomó. Els jueus el rodejaren i li deien: «Fins quan ens tindràs en la incertesa? Si ets el Messies, digue-ho clar». Jesús els respongué: «Ja us ho he dit, però no ho voleu creure. Tot el que jo faig en nom del meu Pare parla a favor meu, però vosaltres no creieu perquè no sou de les meves ovelles. Les meves ovelles reconeixen la meva veu. També jo les reconec i elles em segueixen. Jo els dono la vida eterna: no es perdran mai ni me les prendrà ningú de les mans. Allò que el Pare m'ha donat val més que tot, i ningú no ho podrà arrencar de les mans del Pare. Jo i el Pare som u».

Doncs bé NO es Festa, avui... és: Memòria Obligatoria i és que "a qui res li escau, poseu-li BLAU". Vull dir que no passa cada dia!

Com deia el Pare Riera: "Ay que no fas cara de Pasqua!"

No sé si m'explico?

Josep Salvans Arola
Estudiant UOC.
Maig, 2. 2023. Manresa (encara que no ho sembli)

--- Missatge original de Pep Salvans Arola per a Santoral_de_Catalunya amb còpia a false enviat el 2023-05-02T02:40:00+02:00

Sol: surt 6.46 - Es pon 20.50 · Lluna: plena dia 5

Sant Anastasi (295-373), bisbe d'Alexandria i doctor de l'Església.
Mare de Déu d'Araceli;
sant Segon, bisbe i mr.;
santa Zoa, mare de família mr.

Sant ANASTASI (ò ATANASI): Era un xicot "extraordinàriament format en FIlosofia Clàssica i Teologia. Tant és així que "entre aquesta formació" i que "era un conegut del Bisbe" Va participar en al Concili de Nicea (on es va delimitar (per dir-ho així ) La naturalesa de Déu pare relacionat amb Jesús. Aquesta relació era de CONSUBSTACIALITAT. La Doctrina la va -diuen redactar ell mateix-. Poc després va ser nomenat Bisbe de Alexandria; un càrrec que exercí durant 46 anys. Atanasi, també és autor de "La vida de Sant Antoni (un clàssic de la Literatura Cristiana.... per dir-ho així).

Mare de Déu de Araceli, És la patrona de LUCENA ( a Còrdova) i "del Camp Andalús des de 1562. Precisament aquests anys se n'ha recuperat la "romería" i/o la Processó al Barri de Torreforta de Tarragona. La mare de Déu d'Araceli té una confraria amb germandats filials a tot el territori penninsular.

Sant Segon, bisbe i mr. (S/dades) "Patró d'Avila" ( se celebraria el 13 de Maig ino avui ¿Per què?).

Santa Zoa, mare de família i mr. És una variant de Zoe O de Zolia però no se'ns diu en quins països i/o territoris, per exemple, estan més implantats aquests "corrents". Algunes traduccións en diun "Zoé" i Lenny Kravitz cantava "Flowers for Zoe" que em sembla que té una filla que se'n diu. Seria de orígen Grec. Deia que algunes tradiccions de la Bíblia empren aquest nom per dessignar a EVA, "la dona" de Adam al paraís.

Jose Salvans Arola

Estudiant UOC.

Abril, 2023. Manresa.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

Em sap Greu. Avui he hagut de prendre medicació per dormir (coneguda però no en la combinació (akmb la resta de medicamens actuals, i encara ara...