És... com celebrar una verbena!

 Aquestes coses ja passaven feia anys. Per sant Josep, 19 de Març, no hi havia pas verbena però recordo que de petit el meu pare comentava ... per què no? un dia mateix de les tres verbenes que se celebràven (Sí o No) que Sant Josep, havia fins feia no gaire, diguem fins 1973 per exemple, havia esset Festa per tothom. Ara seria jo qui us ho explicaria: Es manté Sant Joan com a festiu l'endemà d'una verbena pero per les altres dues (Sant Pere i Sant Pau, la nit abans del 29 de Juny) i la d'avui (25 de Juluol Sant Jaume). Entre unes i altre sempre anàvem al Castell de Foc de la Festa Major de Vic, ara no sé si el cinc o el set de Juliol.

Penso en la càrrega que és un fill. QUe el pare amb la mà (anava a dir manada (com aquells de los San Fermines)) de problemes que devia tenir a la feina després del cop duríssim que va suposar la Crisi del Petroli, precisament el 1973, com... no m'agrada dir-ho aquí... gens. Malfio de la gent que em parla en aquest castellà del Rosendo per exemple que diu "Aguanta el tipo, son 65!"

Doncs recordo que acostàvem a la nostra germana a la finestra de la seva habitació (em sembla que la finestra l'havíem obert algun any, però amb el temps feia por que una maleïda d'aquelles palles borratxes se'ns colés i encengués la cortina i quan cremavem una bengala en havíemd'acostar (no us ho perdeu!) a una Piscina que va fer construir el meu pare quan jo tenia quatre o cinc anys, per a què la Montse hi veiés "el colorido des de la cadira on s'haia d'estar assentada doncs era afectada d'una malaltia nerviosa que no la deixava caminar.

Amb tot allò de CRIDAR (perquè ho sentís la Montserrat) que com al Capitoli hi havia un lloc proper, en una pujada asfaltada ons se'ns podia sentir, si haguéssim fumat algú a n'aquella edat: encendre una cigarreta. Un any el meu pare quan jo ja tenia el carnet, als 19 anys no hi havia petards i el pare em va dir que hi passés a comprar-ne. Segur que em'ls va pagar ell després

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Avui la MISSA la diré Jo!

"un matí d'hivern" (poesia comentada)